Program Noli - podrobněji

zdánlivá obsáhlá složitost = reálná systémová jednoduchost

PROGRAM - podrobnější výklad - doplnění (z webu no-li.cz)  :


Nejprve tedy zjednodušeně shrneme relevance, co by se mělo učinit neprodleně (A + B), a poté níže (C) uvádíme programovou funkčnost - 3 body = 3 vrcholné absolutní (nepodveditelné) kontrolní mechanismy

A)

PRIMÁRNÍ NEPRODLENÁ REFORMA JUSTICE :
Mj. :  zavedení projednávacích lhůt  rozbor soudního Odůvodnění Rozhodnutí (Rozsudek, Usnesení) i formou rozpravy přímo v soudní síni  v případě následné písemné věcné konkrétní oponence účastníka řízení (nejlépe formou věcných dotazů) povinnost věcné konkrétní soudní odpovědi (konkrétní věcné odpovědi na dotazy)  revize (nestátního) exekučního řízení = nastavení spravedlivého rámce : mj. zrušení neodůvodněných exekutorských odměn, povinnost nepochybného ověření skutečného vlastnictví majetku "povinného" před zabavením  trestní + majetková odpovědnost soudců, exekutorů, st.zástupců (což bude samozřejmě platit i pro všechny úředně činné osoby státní správy)  v případech evidentních, ani dodatečně (konkrétně věcně) neodůvodněných pochybení či nečinnosti ( = zneužití pravomoci, korupce)  ve věcech trestních řádné vyřizování trestních oznámení + vlastní vyšetřovací aktivita (tedy nejen aktivita policejní)  povinnost obviněného vypovídat, odpovídat na dotazy
( = jinak to bude přitěžující okolnost = presumpce viny)
při druhostupňové stížnosti proti odložení trestní věci rovněž
povinnost konkrétního dodatečného justičního odůvodnění
( = konkrétní věcné odpovědi)

REFORMA JUSTICE JE PRIMÁRNĚ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ! - PROČ? 
Protože Justice nastavuje, určuje, řídí a dohlíží na morální a právní rámec společnosti, což je základem - základním kamenem
- pro to, ABY SPOLEČNOST ŘÁDNĚ SPRAVEDLIVĚ FUNGOVALA resp. vyvíjela se ke svému optimu. Naopak pokud tento základní kámen postaven nebude (- doposud nebyl), pak vše stojí na hliněných nohou a ze společnosti se stane (- stala) bezprávní antispravedlnostní džungle, kde vítězí pouze "ostré lokty", prospěchářství, klientelismus - to vše samozřejmě
nedílně založeno na (politické) korupci ( ="justice je služka moci") a moci peněz ( ="justice je služka bohatých"), případně "jentak" ( = bez finančního prospěchu) na schválnostech a zneužívání pravomoci vůči (nebohaté) občanské společnosti
= vůči prostým normálním lidem. Tímto souvětím je i popsán dosavadní stav naší 30-leté sametové "demokracie",
který lze jednoduše charakterizovat jako ANTISPRAVEDLNOSTNÍ PODVOD...

Je tedy třeba, aby Justice řádně fungovala a spravedlivě činila - jen tak se ve společnosti, která má efektivně fungovat, vymýtí stěžejní balast v podobě krádeží, tunelů, korupce, byrokracie a zneužívání pravomoci úředním státním aparátem.
Pokud naopak Justice řádně činná = spravedlivá - nebude ( = v souladu se svým českým slovovýznamem Spravedlnost), pak se těchto soudobých symptomů nezbavíme a ve vyšších státněsprávních ekonomických strukturách se bude NEPOSTIŽITELNĚ LHÁT A KRÁST DÁL.. PROČ? Právě proto, že úřednictvo (a jejich spřízněné politické mafie) budou vědět, že žádná řádná Justice zde není (- jen jejich spřízněná, zkorumpovaná, nečinná, pravomoc zneužívající "Justice"..) a že jim tedy nic nehrozí... Naopak ono stačí několik exemplárních trestů a všichni další, "zlobiví", si (již) dají pozor...

------------------------------------------------------------
KDO N E M Á V PROGRAMU NA VÝSADNÍM MÍSTĚ POTŘEBNOU NUTNOU REFORMU JUSTICE, pak takovéto Uskupení
N E M Á V ÚMYSLU KORUPCI, LŽI, TUNELY, PODVODY, ANTIPRÁVO (BEZPRÁVÍ) = celkově NESPRAVEDLNOST -
JAKKOLIV ŘEŠIT - naopak takovýto "programový absentér" je zjevně spolupracovníkem tohoto podvodného "justičního"
režimu s úkolem "reformovaně kultivovat společnost" - a přitom chránit toho NEJVĚTŠÍHO VINÍKA = STĚŽEJNÍ ŘÍDÍCÍ ZODPOVĚDNÉ SVĚTSKÉ "TALÁROVÉ JUSTIČNÍ" ZLO...

My, NoLi, jsme tento stav (že "JUSTIČNÍ KRÁL JE NAHÝ") nazvali bez okolků - proto jsme sofistikovaně cenzúrováni-embargováni... Ale z této objektivní pravdy neslevíme... - tím bychom zbourali nepodveditelnost tohoto Projektu... 
 Pohříchu jsme žádné podobné "bezokolkové" Uskupení (Stranu, Hnutí, Iniciativu), které by chtělo SKUTEČNĚ DÁ(VA)T VĚCI DO ŘÁDU A POŘÁDKU, nedohledali... - resp. pokud někoho podobného najdete, dejte nám vědět...  A proto, že zde nikdo relevantní ( = politicky či iniciativně viditelný = neembargovaně necenzúrovaný) není - tedy ani ta Okamurova SPD, která
sice navenek politicky mluví hezkou pravdu, avšak interně ničí svou členskou základnu a je preferenčně schválně
jalová (o praktikách vedení SPD je zmínka jinde - odkaz na posl.stránce webu), tak i (resp.právě) proto je tedy stávající
antispravedlnostní (korupční, pravomoc zneužívající, byrokraticky zbytnělý) stav společnosti takový, jaký je .... 
A asi to tak zůstane do (blížícího se) konce existence této planety ....

------------------------------------------------------------

Nutnost ponejprvní-neprodlené přeměny stávající "justice" v řádnou justici si ukažme i na příkladě :

Třeba (právě ten neblaze zmíněný) T.Okamura si zvolil jako vlajkovou loď svého hnutí (SPD) "přímou demokracii" = uzákonění referenda. Nu což o to - přímá demokracie je jistě užitečný instrument = mnohem lepší než podvodná  "zastupitelská demokracie" - avšak pokud by se to podařilo prosadit a následně nějaké (stěžejní) referendum by se zrealizovalo - a to
s pozitivním úspěšným hlasovacím výsledkem pro společnost (např.by měl být odvolán nějaký politický či justiční škůdce) - pak se ovšem stane co? = velmi pravděpodobně ten výsledek toho referenda někdo napadne (asi
přímo ten nějaký škůdce resp. jeho "vděční-zkorumpovaní nohsledové-právníci") - a následně tedy o tomto referendu bude rozhodovat "nezávislý soud".
A pokud zde dnes máme soudy, které víme jaké jsou (nečinné resp."antičinné"...) a které nedopustí žádnou nebezpečnou (systémovou) změnu
(což by byl ve své podstatě vlastně útok i "na sebe samého" = na stávající systémovou-systémově zkorumpovanou "justici"...), pak rozhodující soudce si dá notně načas resp. následně výsledek tohoto referenda zneplatní-anuluje (- ono na něco /byrokratického-obezličkového/ se to dá vždy navléknout...).
Takže k čemu potom taková "situačně zneplatněná" přímá demokracie alias referendum (či třeba i nějaká úspěšná petice) bude??....  Přímou demokracii (referendum) tedy ano (ostatně on ten náš programový OBČANSKÝ KOMUNIKAČNÍ DOHLED tímto instrumentem vlastně je), avšak musí to být řádně fundamentálně připraveno-zabezpečeno ( = správný dobrý Dům musí mít správné dobré Základy) = a to tak, aby vše bylo reálné, efektivní resp. ne pouze k smíchu...


ŘÁDNÁ JUSTICE JE TEDY ZÁKLAD. A TEPRVE AŽ POTÉ může být do společnosti aplikován potřebný poctivý (jistící) zákon o referendu - tedy aby výsledky těchto efektivních relevantních plebiscitů byly nesmazatelné
( = nekale účelově "justičně" nenapadnutelné) a následně pro společnost závazné..."

Jak by měla fungovat (justice a společnost) je popsáno níže (bod C).


B)

 IMIGRAČNÍ POLITIKA : NE stávající hromadné imigraci!  Individuální solidární pomoc je situačně možná
(- pouze v odůvodněných prověřených případech..). Důraz na (vy)řešení problémů přímo v daných problémových (afro-asijských) lokalitách = tedy zlikvidování tamních teroristických skupin a buněk, zvláštěpak ústředí IS (ISIS). Tohoto je vyspělé světové vojenské souručenství dozajista schopno, leč "nechce se mu"... A pokud je takovéto efektivní (vy)řešení stávající kritické světové situace Politické(politickojustiční) Světovládě cizí, pak je tedy zřejmé, kdo tyto problémy zaviňuje resp.svými antijustičními praktikami je uměle účelově vyvolává a udržuje (- pro strašení a naštvávání normálních lidí) - je tedy třeba řešit tuto Podstatu-Příčinu - drtivým tlakem (evropsky sjednocených) normálních lidí na (evropské) politiky...
Pokud se situace u nás vyhrotí, pak V PŘÍPADĚ NUTNOSTI NEBUDEME VÁHAT SI SVOJI VLAST VŮČI NEPATŘIČNÝM MULTIKULTURNÍM VLIVŮM CHRÁNIT OBRANNÝM NÁSILÍM...


Koronavirus - covid 19 = skutečné nebezpečí nebo zbytečný ("schválně povinný" ) humbuk / podvod ?
Řada renomovaných odborníků přináší důkazy o tom, že covid 19 není (tak) nebezpečný a že "pandemie" je účelově mediálně mainstreamově vytvořena... Někteří "konspirátoři" tvrdí, že tento virus je účelově vymyšlen - což má mít účel v celosvětovém   ekonomickém dopadu = ve zdražování a v nezaměstnanosti = v závislosti na soc.dávkách resp.na odškodnění = v následném ovládnutí celosvětové populace "potřebným" ("čipovým") očkováním - což zajistí "větší poslušnost" lidí ke světovládě...
Ať již jsou to (s)myšlenky pravdivé či "trochu" či vůbec - pravdou je, že oponenti nedostávají v masmédiích prostor...
Bude tedy potřeba učinit důkazovou revizi, kdy důkazovou možnost veřejně se k věci vyjádřit DOSTANE KAŽDÝ.
Dle této věcné (proti)argumentační rozpravy pak bude učiněn závěr - s finálním vyřešením tohoto k-tématu...



Dále požadujeme zvláštěpak :

viz složka Program-rámcově (no-li.cz)

Nyní k programu podrobněji - tedy jak to bude fungovat.

C)
Náš program je založen na 3 základních bodech (principech)  :

1) IDS (Institut Dohledu Spravedlnosti)    2) IVI (Institut Veřejné Informatiky)  
3) IOK (Institut Občanské Kontroly)

viz složka Program-rámcově (no-li.cz)

Ad 1) (IDS) 

Narozdíl od jiných uskupení, která populisticky lákají voliče na svá "vylepšování aktuálních (lokálních)problémů" 
(silniční síť,
školství, zdravotnictví, penzijní reforma, nezaměstnanost atd. - nyní aktuálně "lepší boj s covidem"),
kterážto "opatření" však PODSTATU PROBLÉMU (SYSTÉMU) NEŘEŠÍ = neboť není nijak (vy)řešen ten max. škodlivý pravomocně zneužívající a korupční zdroj,  my preferujeme - jak již bylo naznačeno výše - jako jedinou optimální efektivní cestu SKUTEČNÉ ZMĚNY, jen pokud
se zcela změní to stěžejní ministerstvo, které z podstaty svého názvu ( = spravedlnost)  může a má povinnost veškeré dění
ve státě řádně (spravedlivě) dozorovat a situačně (adekvátně trestně) ovlivňovat.

Ve stávající společnosti, která si říká "demokratická", je to tak, že o všem podstatném rozhodují politici, a pokud určitá politická skupina má v Parlamentu velkou převahu (kterou získala účelovými podvodnými předvolebními sliby), pak si v podstatě může
4 roky dělat, co se jí zlíbí.. - jako flagrantní důkaz viz poslední pravicově podvodné volební období 2010-14 
(což bylo "Justicí" a následně médii "nevěrohodně směšně" ovlivněno-zkráceno na tříleté.. - neboť v r.2012 zahrozily "holešovské" bouře občanské nespokojenosti - politická justice se rozhodla tomuto rozdmýchání změny odspodu zamezit a v podstatě tu nenáviděnou vládu radši sama zrušila...).. Správná Justice by tedy měla správně posoudit, které vládní kroky již překročily jisté meze "politické normálnosti", rizika a tolerance (pro stát = pro jeho občany) a těmto vystavit STOP (to ovšem zavčas - a ne až za 3 roky drancující vlády - jako se to stalo v r.2013...), ale jde zvláštěpak o řádné zavčasné vyšetřování a trestání korupčních činů
(či jen těchto úmyslů) jednotlivců, které tyto svévolné mocenské kroky (či jen úmysly) produkují (či vyprodukovat mají)..
Máme za to, že pokud by Justice plnila jen tento druhý (antikorupční) bod, pak by k podivným - podvodným, nevratným - vládním rozhodnutím od r.1992 vůbec nedošlo.. Neplatí tedy to, co je nám veřejně (mediálně) vtloukáno, že "vláda je taková,
jací jsou lidé" (- což je jen urážka drtivé většiny normálních slušných lidí - zvláštěpak nevoličů, kteří vědí, že žádné dobro
zde volit nelze...)
, ale platí pravidlo : SPOLEČNOST JE TAKOVÁ, JAKÁ JE JUSTICE ! Jde tedy o to, aby současná
"nezávislá" ( = politická) "justice" byla nahrazena Justicí skutečnou, činnou - je tedy žádoucí a potřebné = tozn. NAPROSTÝM ZÁKLADEM JE, aby se MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI stalo činným a plně funkčním ve jménu svého názvu - ostatní resorty, jejich zaměstnanci, poté (při vědomí možných sankcí a trestů) budou pro společnost pracovat řádně, poctivě…
- nic jiného, než takto činit nebo z funkce "zavčas" odejít, jim totiž nezbyde...
V silném prosperujícím EKOLOGICKÉM tržním svobodném solidárním státě (o tom viz níže) tedy musí existovat především
právo a jeho vymahatelnost, pochvala i sankce, odměna i trest =
tedy spravedlnost.

Kdo ji bude dělat, řídit, jak bude fungovat?
Především bude nutno změnit ( = zrušit resp.upravit) veškeré (nejen) právní zákony tak, aby tomuto právu a spravedlnosti skutečně sloužily, a to zcela bez ohledu na finanční možnosti každého účastníka soudního řízení
(např.koupit si  soudní rozhodnutí o majetkovém zadostiučinění či beztrestnosti prostř.významného advokáta... = neboť v této formě byznysové  "politické demokracie" v soudní síni nevyhrává pravda, ale mocnější advokát...).
Síť spravedlivých soudců nové generace - tedy lidí, u nichž se bude cenit smysl pro spravedlnost mnohem více než znalost dnešních komplikovaných (obezličkových) zákonů - samozřejmě nevznikne hned, avšak novodobí soudci budou po vystudování nových podstatně jednodušších právních (spravedlnostních) osnov postupně doplňováni. Bude tendence tuto obměnu, tuto justiční reformní očistu, samozřejmě zvládnout co nejdříve = doplněním soudního stavu z řad cca bezúhonných právníků + snad i státních zástupců (kteří projdou testy + veřejným míněním), a taktéž si lze vypomoci samotnou občanskou společností = vyškolit "soudce z lidu". I když v nové Justici možná zůstanou někteří "staří" soudci, tak tito (a vůbec všichni) budou sankčně "motivováni" k řádné práci.

Novodobí řádní soudci budou vzorem společnosti - ve svém přístupu k účastníkům řízení budou přátelští, komunikativní, nearogantní. Zamýšlené Rozhodnutí (Rozsudek, Usnesení) soudce sdělí účastníkům ještě před oficiálním finálním  vyřčením - poté bude vyčleněn určitý čas k závěrečné věcné (do)vysvětlující (proti)argumentační rozpravě mezi účastníky řízení a předsedajícím soudcem (soudci - porotou), přičemž bude možné, že na základě relevancí této opravdové finální (proti)argumentace bude moci soudní porota svoje zamýšlené Rozhodnutí přehodnotit (čímžto bude optimalizována jistota, že soud rozhodl s maximální spravedlivou přesností). Rozprava bude možná i po oficiálním vyhlášení : následné lidské vysvětlení Odůvodnění určitě sehraje roli v tom, že odsouzený pochopí, proč byl poprávu trestně odsouzen či proč byl v civilním občanskoprávním sporu neúspěšný - přičemž to zjevně napomůže i k upuštění od záměru podat odvolání... (neboť odvolání
již nebude účelovým zdržujícím "ping-pongem", tak jak je tomů nyní...). 
Justiční činnost se tímto zefektivní - prestiž soudců
bude velmi vzrůstat.  (Samozřejmě je toto pouze záměrová rámcová liniová vize, která nabyde přesnějších kontur 
až po řádné odborné optimalizující debatě)

PODSTATNÝ ROZDÍL tedy bude patrn v přístupu soudu + v tom, že v této novodobé (skutečné) Justici bude řádné činění
a správné chování se soudců
pod ostrým drobnohledem veřejnosti
( = bez dnešní možnosti soudce před věcně
se
tázajícím účastníkem řízení či novinářem zabouchnout dveře či praštit s telefonem...)
Rozhodnutí civilních rozhodujících soudců (CRS) budou (mohou být) veřejně přístupná na internetu
(se smazanými nacionálemi účastníků řízení) a bude evidována a vyhodnocována jejich úspěšnost
- tedy kolik % úč.říz.se proti jejich Rozhodnutím odvolalo a s jakým % úspěšnosti...
Pokud tato odvolací úspěšnost dosáhne určité meze
(což dnes vůbec nikoho nevzrušuje resp.se "odvolací
ping-pong" i byrokraticky vítá...)
, pak takový soudce svoje zaměstnání neprodleně ztratí..
(Věříme, že jen
pro neschopnost, neboť veřejnou kontrolou se zamezí účelově (schválně) špatným Rozhodnutím
"na něčí (nadržovací-koprupční) objednávku", což se dnes běžně děje..). 

 Narozdíl od současnosti bude soudce součástí státní správy - i když činitelem významnějším a váženějším
- nebude tedy existovat dnešní soudcovská "nezávislost" ( = "stát ve státě") tak, že soudce je dnes oproštěn
od povinnosti si svoje Rozhodnutí, tedy Odůvodnění tohoto,u veřejnosti jakkoliv (pravdivě logicky)
obhájit - což skýtá ideální (bezkontrolní) možnost (korupčního) zneužívání pravomoci..
Stát se tedy zbaví tohoto dnešního "justičního státu ve státě".

  •
V evidentních případech "nelogičností a nejasností" (což má vždy i nějaký "podklad"...) bude
moci být CRS i neprodleně trestně stíhán..

Kdo bude trestně stíhat (- tedy nejen "korupční či pravomocnězneužívající" soudce(CRS),
ale i veškeré jiné trestné činy ve společnosti..)
?

Bude to státní (regionální) síť trestních vyšetřujících soudců (TVS)Té současné drahé armády současných "státních zástupců" (zastupujících vše možné (mafiánské) jen ne zájmy státu a občanů..), jakožto brzdných (korupčních) mezičlánků, navíc spravedlnostně nečinných, zde potřeba nebude, neboť je vždy efektivnější, pokud se věci věnuje a dokončí ji jedna věcně zcela zainteresovaná osoba, která si plnohodnotně zjistí a prošetří skutečný stav věci sama - a poté bez jakéhokoliv ovlivnění zaplaceně rétorickým ( = finančně stykově mocným)  advokátem spravedlivě rozhodne.. (Logické spravedlivé Rozhodnutí pojistí opravný prostředek, neboť možnost odvolání samozřejmě zůstane zachována a odvolací řízení poté bude již i adekvátně více veřejně sledováno než rozhodnutí I.stupně).
Veřejné činění TVS bude monitorováno, evidováno a "závěrováno" podobně jako u soudců civilních (CRS), plus zde bude navíc kontrolována jejich patřičná zákonná aktivita sledovat a stíhat podezřelé okolnosti veřejně oznámené v médiích - tedy narozdíl od antispravedlnostní současnosti nebudou muset čekat až na někým
podaná trestní oznámení...(která dnes "orgány NEčinné v trestním řízení" alias "orgány řízené v trestním
činění" stejně z 90% tzv."odkládají"...)
 
- neschopný resp.nečinný TVS bude zkrátka rovněž propuštěn..

SPRÁVNÁ OTÁZKA : Kdo bude stíhat případné "nekalé" TVS?
Bude to jejich hierarchně nadřízený TVS - v samotné justiční špičce tedy ministr spravedlnosti..
Ministr SPRAVEDLNOSTI bude po prezidentovi a premiérovi třetí nejvýznamnější osobou ve státě - ve smyslu spravedlnosti to bude člověk na svém místě, bude to jakýsi "dozorový otec" svých soudců (a soudních zaměstnanců), který bude jejich činnost sledovat a dbát na jejich správná spravedlivá Rozhodnutí (a činnost) - jinými, např.manažerskými, resortními úkoly zatěžován nebude (narozdíl od současnosti), neboť tuto "komerčně-organizační činnost" zvládne obyčejný organizační úředník i bez potřebného "nadstandardního" smyslu pro spravedlnost.
Tento jistý "spravedlnostní nadstandard" samozřejmě nebude smět absentovat ani u PREMIÉRA a PREZIDENTA
- a to povšechně přehledně v rámci všeobecného resortního přehledu o funkčnosti svého státu..

Vrátíme-li se k "nekalosti" ( = zneužívání pravomoci alias korupce), pak domoci se (nejen svého) práva a spravedlnosti bude základní prioritou občanské společnosti, a bude to i patřičně (4-stupňově) dozorováno. Totiž pokud by byl "spřaženě nekalým" i ministr spravedlnosti, pak je zde : 
1) dozor premiéra, následně 2) prezidenta - a pokud by případně i o tomto panovaly pochybnosti, pak tím konečným arbitrem bude vždy veřejné mínění = 3) dozor mediální
 (kteroužto sféru bude nutno též novodobě značně pročistit) - ale hlavně 4) DOZOR PROSTÝCH OBČANŮ = neprodleně stíhán tedy bude moci být i premiér resp. i prezident...


S tímto (DOZOREM-NÁZOREM OBČANA - "ortelem") následně souvisí plnohodnotná informovanost a absolutní kontrolní mechanismus v podobě KOMUNIKAČNÍHO DOHLEDU = možnost resp. občanská povinnost věcně konkrétně se ptát, smysluplně námitkovat, připomínkovat - včetně i možného uskutečnění občanského referenda - čímžto se tedy dostáváme k bodům dalším :

Ad 2) (IVI) 
 
Lidé budou mít přístup ke všem relevantním informacím, a to prostř.internetu (který bude i součástí TV přijímače = bude ho tedy mít téměř každý...) - občané budou tedy mít dokonalý přehled o tom, co jejich státní správa učinila resp. má v úmyslu učinit, přičemž na zásadní věci (odkazové stránky) bude mít povinnost upozornit i státní (nikoliv účelově "veřejnoprávní") televize - ústně i prostř.k tomuto zřízené informační (odkazové) teletextové stránky.

Ad 3) (IOK) 
Ve státní TV budou vedeny diskuse na relevantní témata za účasti fundovaných odborníků, a to - narozdíl od současnosti - tak, aby byly jasné a srozumitelné pro drtivou většinu občanů a aby byl z těchto vždy patrn nějaký závěr. Pak se určitou dobu vyčká, zda-li ještě někdo nepřijde s řešením jiným (námitka, oponence, věcné dotazy), a až poté bude tento závěr použit (uzákoněn). Každý věcný oponent obdrží státní odpověď - v případě, že by ji opětovně věcně fundovaně (odůvodněně) rozporoval, pak je to námět do diskuse další - která se následně věcně vyoptimalizuje.  Samozřejmě se může stát, že na určitý problém třeba nebude jednoznačná řešící odpověď a budou proti sobě stát dva či více názorů (směrů) - v tomto případě pak rozhodnou občané a sami si zvolí, jak by tento problém měl být vyřešen.
Stane se tak prostř. referenda = internetového hlasování, jehož programová aplikace (jednou provždy) nebude nákladná.


Tolik tedy prozatím (zevrubně)
3 základní body, stěžejní k řádnému fungování společnosti.

LZE TEDY SHRNOUT
, že na řádný chod společnosti bude dohlížet Justice (a to aktivně, tedy nejen pasívním "vyčkáváním" na podněty), a na tuto souběžně (za přispění plnohodnotné informovanosti) veřejnost, ať již mediální, tak
v konečné fázi občanská..
(Totéž platí i pro Policii, která narozdíl od současnosti bude skutečně přípravně POMÁHAT a řádné občany před drobnou /běžnou veřejnou/ kriminalitou CHRÁNIT...)
Dlužno též dodat, že z důvodu řádnosti a efektivity justiční činnosti a i morálním přizpůsobením se veřejnosti (která si bude vědoma, že spravedlivému trestu neunikne resp. že v civilních věcech nebude mít místo obstrukční rétorická účelovost)  nebude existovat soudní přetíženost - vyřízení civilních občanskoprávních věcí bude realizováno v řádech týdnů-měsíců. Věci trestní budou vyřízeny pokud možno neprodleně (možné zřízení resp.efektivního znovuzavedení obecních šatlav), přičemž kriminalita posléze rozhodným způsobem poklesne, a tím i přetíženost státních věznic = zmizí dnešní (schválná) "koordinovaná nefunkčnost" celé justice...

A že nebyla zmíněna jednotlivá ministerstva, jejich funkčnost? Máme za to, že řádný chod ministerských resortů zde není nutno jednotlivě podrobně vypisovat, neboť v nové době tyto budou řídit opravdoví odborníci a na jejich řádnou (nekorupční) činnost bude dohlížet nikoliv stávající  (hloupý účelový výsměšný iritující)  Parlament (kde by okamžitě měla být zrušena účelová imunita..), ale právě funkční činná spravedlivá Justice resp. finálně
kontrolně i samotní občané.


JACÍ TO BUDOU ODBORNÍCI?  Kdokoliv (morálně bezúhonný), kdo prokáže své patřičné odborné znalosti a schopnosti - a to ve prospěch spravedlnosti celku = ve prospěch státu = ve prospěch běžných občanů.
JAK JE NAJÍT?  Nejsnáze vyhlášením celostátních (regionálních) výběrových řízení
- informativně veřejných ( = otevřených, transparentních, zcela veřejně průhledných)  v souladu s bodem 2, příp.s námitkovým pokračováním ve smyslu bodu 3 - činnost "vítězů" (budoucích ministrů, náměstků, oblastních ředitelů)  bude poté monitorována a vyhodnocována podobně jako u pracovníků Justice (CRS, TVS). Samozřejmě se může i stát, že na významném postu neskončí hned ten správný člověk (kterému jen tzv."vyšly přijímačky"), pak tedy bude vyměněn druhým (dalším) v pořadí příp.se konkurs zopakuje. On vlastně podnět k uskutečnění konkursu může zavdat každý situačně úspěšný oponent ( = "aktivní činná kompetence" resp."přímá /odborná/ demokracie") 
= povšechně ten věcně (nej)lepší pak vyhraje - a to kdykoliv.
Tímto postupem resp. i zpětnou (samo)očistou tedy bude dosaženo toho, že jednotlivé státní (resortní) posty ovládnou - dříve či později - ti správní bezúhonní optimální lidé alias skutečné osobnosti a za svou kvalitní  (optimální, nadprůměrnou) práci budou i dobře (optimálně, nadprůměrně - úkolově motivačně) zaplaceni.
Zaplacen adekvátně za svou dobrou práci pro společnost, pro stát, pro občany, bude ostatně každý - a poctivě hospodařící prosperující stát bude mít v tomto smyslu dostatek prostředků na to, aby své schopné pracovníky-OSOBNOSTI dostatečně finančně zaplatil a motivoval  = aby nepřecházeli (nebyli úplatně "přelanařováni")
do "soukromé sféry"
(cizích /nadnárodních/ špinavých peněz...)

------------------------------------------------
Ad "STÁT JE ŠPATNÝ HOSPODÁŘ"...
Ano, toto heslo slýcháme z "demokratických" (pravicových) úst resp.z jejich médií neustále = jakožto "výstrahu" před levicovým systémem silného centrálního státního zřízení. Toto "silné státní centrum" je ale nejlepším systémem - a to
v daném smyslu, kam ten dnešní svět dospěl = do obrovské ekonomické krize (bez ohledu na /umělou účelovou/  "k-pandemii") - neboť všechny "demokratické" státy jsou v obrovském dlužném státním deficitu... Dnes jsou to "územní celky", kde právě je (vliv) stát(u) všemožně upozaďován a potírán - ku byznys-prospěchu soukromých kapitalistických nadnárodních machinací... Silný zodpovědný (na svém si transparentně, interně kontrolovatelně, hospodařící) stát je tedy oproštěn těchto pokoutných přeshraničních černých ekonomických podvodů a je jen na něm, jaký (pro svůj lid) bude. Budou-li ho vést špatní lidé,  bude špatný (ale "asi" stále lepší než "nadnárodní pravicová anarchie"...) ; budou-li ho řídit dobří správní lidé (státníci nikoliv "politici"), bude (hodně) dobrý. A uvnitř dobře vedeného státu pak bude dobré i celé "osazenstvo" - tedy i zaměstnanci a běžní pracující - kterýchto těch skutečně dobrých (schopných) si bude stát potřebně cenit (aby mu neutekli "jinam"). Zajisté bude hrát roli i to, že správný vlastenec (správného státu) bude za srovnatelné (či i větší) peníze raději "hrát (srdcem) za národní tým (v národním dresu)", než jen pro peníze v dresu "nadnárodního cizáka", který je navíc limitován účelově (podvodně) se opakující "nadnárodní krizí" - kdežto stabilně fungující poctivý soběstačný stát tyto "krizové problémy" nijak nepozná ( = nebude ani žádný důvod k inflaci...). A navíc pokud přijde nějaká náhlá neočekávaná katastrofická krizová situace "z Vyšší moci", pak tento státní zaměstnanec bude automaticky pojištěn-zabezpečen ze státních zdrojů - což soukromník svým zaměstnancům zajistit nemůže resp."z určitých zištných důvodů" ani nechce... 
= radši atakuje o pomoc  "štědrý stát" (který mu "zbůhdarma" byznysové podnikání umožnil - a který se jím nechává /"v normální době"/ daňově okrádat...).
Takže silný dobrý poctivý celek = (kontrolující i kontrolovaný) STÁT - má vždy lepší možnosti a perspektivu, jak dělat věci LÉPE = maximálně optimálně dobře. (Samozřejmě se to nesmí zvrhnout v nějakou schválně špatnou "komunistickou ideologii" historicky schválně účelově "nepříliš dobrých státníků" - kteří měli za úkol silný stát zprofanovat = jen aby uvolnili doktrínovou cestu nadřazené dominantní světové pravici...). Toto v.uv.nadpisové "heslo" (z příručky západní ekonomie)
tedy berme jen jako účelovou "záchrannou doktrínu" obránců svého amorálního rozkrádacího
"nadnárodně demokratického" systému...

------------------------------------------------

 Snad tedy  je z v.uv.stati dostatečně patrno, že STÁT NENÍ ŠPATNÝ HOSPODÁŘ - tedy při vedoucím obsazení správnými (normálními) lidmi - tedy ne těmi schválnými "(tradičně) demokratickými" = kteří stát používají (nadnárodně korupčně poslušně) jen jako dojnou krávu...  Správný stát tedy může být i správně motivační. Kromě těch vyjímečně schopných budou řádně "oceněni" i zaměstnanci řadoví = motivačně dle své píle, poctivosti a snahy, a solidárně (paušálně), pokud někomu jeho omezené (bez své viny méně vrozené) možnosti a schopnosti nedovolí více  =
KAŽDÝ OBČAN BUDE MÍT MOŽNOST PROŽÍT A DOŽÍT SVŮJ ŽIVOT 
PLNOHODNOTNÝM DŮSTOJNÝM ZPŮSOBEM
.


Správná otázka : Nenastane však situace, že na vysoké (nejvyšší) resortní místo se dostane člověk sice odborně fundovaný, avšak "zlobivý" = s korupčními úmysly ?..
Ne, není pravděpodobné, že za této avizované situace řádně nastavených podmínek (finančně motivačních) a absolutních kontrolních (justičněobčanských) mechanismů by se o místo ve státní správě ucházel někdo s nekalými (korupčními) úmysly - a pokud by se tak vyjímenčně stalo, pak bude brzy odhalen a spravedlivě potrestán. Tresty budou samozřejmě adekvátní výši funkce - pro úmyslné trestné činy i patřičně vysoké - a pokud nějaký takovýto trest přijít muset bude, pak tato exemplárnost bude jistě výstrahou pro všechny státněsprávní činitele další - a touto podvědomou výstrahou nastane "samoočista" celé
(dnes totálně zkorumpované - a to nejen penězi...) společnosti.
Podstatným jevem bude to, že stát budou řídit nikoliv stávající účelově finančně zainteresovaní politici
(smluv(e)ně
účelově se střídající po 4 letech..)
, avšak
vlastenecky smýšlející a řádně pracující (ve prospěch běžných lidí)
poctiví zodpovědní státníci alias fundovaní odborníci = správní lidé "na svých místech".


Z výše uvedeného - i z justičněobčanského systému - taktéž vyplyne nepotřebnost Parlamentu a Senátu, (čímž
stát i ušetří další značné finanční prostředky a občané-diváci z těchto účelových "žvaníren" i svoje nervy...)
, neboť veškeré potřebné řešící diskuse na odborná témata se budou odehrávat v odborných (expertních) pracovních (resortních) skupinách = "Odborný řešící Parlament" (tedy nikoliv politický..) - a to ve většině před televizními kamerami v přímém přenosu. Půjde tedy jen o to, aby vždy zvítězil ten správný otevřeně věcně vydebatovaně optimální názor fundovaného odborníka - a nikoliv účelová (výsměšná) rétorika (schválně účelově) diletantského (zkorumpovaného) politika... Nebude tedy třeba žádného rozbujelého byrokratického úřednictva v současné politické podobě - při absolutních kontrolních mechanismech v efektivním (bezbyrokratickém) samoočistném společenském dopadu lze očekávat snížení nákladů na úřední státní aparát na 10-20% dnešního stavu...

Z výše uvedeného plynou další závěrné body :

viz již předchozí rámcová programová složka - STÁTNĚSPRÁVNÍ LINIE + RÁMCOVÝ ZÁVĚR

 Stručné závěrečné shrnutí zopakujeme :

NEUTRÁLNÍ (APOLITICKÝ) (EKO)LOGICKÝ STÁT NA BÁZI
VLÁDY SKUTEČNÝCH FUNDOVANÝCH ODBORNÍKŮ

(kteří budou vybráni transparentními veřejnými výběrovými řízeními-konkurzy)
bude fungovat osobnostně svobodně, sociálně jistotně, životně
smysluplně, optimálně prosperitně a potřebně (eko)logicky

BEZ JAKÝCHKOLIV POLITICKÝCH A JINÝCH
SEKTÁŘSKÝCH IDEOLOGIÍ A DOKTRÍN …

_____________________________

DODATEK : Tento programový "nákres" je bez sáhodlouhých konkrétností, které v této chvíli nejsou relevantní. Byla zde pouze vyjádřena myšlenková vize jakožto programový směr, kterým by se nová čistá společnost měla ubírat - vše se poté bude utvářet a vyvíjet postupně na základě otevřené demokratické občanské diskuse (která v této neblahé formě současné, mírně řeč."neefektivní politické demokracie", zcela absentuje, není nijak respektována, ba při náznacích jakéhokoliv neformálního zrodu je cenzurně-embargovaně potírána...)
Neuspěje zde tedy klasická uštěpačná ("demokratická") poznámka, že je to "návrat ke komunismu" - což je pouze známý kolorit pravicové doktríny (že "kdo chce silný zodpovědný stát, je bolševik" atd..) = je to "pouhé" hledání
(a zřejmé zjevné nalezení) optima spravedlnosti, transparentnosti, efektivity, prosperity a zodpovědnosti

- bez jakýchkoli balastních vlivů (které zde dnes máme...)

_____________________________


Vážení, tolik tedy prozatím k Programu, k jeho podstatě - uvítáme Vaše příp. názory
k příp. optimalizačnímu vylepšení - konkrétní náměty, dotazy, připomínky zodpovíme.

P.S.: Samozřejmě očekáváme i (velmi) negativní reakce "(sub)politických (resp. pravicových) oponentů" (kterým se toto liniové nasměrování k řádu, pořádku, logice, poctivosti = k přirozenému normálu - nebude "vůbec líbit"...) - i na tyto reakce rádi vysvětlitelně odpovíme - avšak to jen v případě, že jejich "námitky" budou VĚCNÉ A KONKRÉTNÍ...
V tomto smyslu tedy budeme rádi, když se zde octnou (a překonají svůj "podprahový odpor") ti nejlepší (západní) věhlasní světoví ekonomové (či "politologové") a můžeme se (proti)argumentačně
pustit do finálně-optimalizační debaty... :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky